tisdag 16 september 2008

Äntligen dags

I morgon är det äntligen dags för det man väntat på ändå sedan kvalseriens näst sista match, och segern mot Väsby den 8 april i våras. Nu är det äntligen dags att lämna division 1 ishockeyn och lag som Örebro och Skövde bakom sig. Nu är det dags för Mariestad Bois att göra sin allsvenska premiär emot Sundsvall.

Enligt de flesta/alla "experter" kommer Mariestad vara ett bottenlag, jag tror inte jag sett någon av dessa tippa vårt kära Bois på några andra platser än den 15-16:e. Morgondagens motståndare har de väldigt olika uppfattning om, vissa tror de är med i botten och vissa tror de kan nå en play-off plats. Själv tror jag att vi kommer före Sundsvall i serien! Seriefavoriter anser jag att Malmö är. Leksand bör vara bland de tre bästa, men jag är inte säker på att de tar en direktplats till kvalserien uppåt. Jag tippar tabellen så här:

1. Malmö
2. Västerås
3. Leksand
4.AIK
5. Mora
6. Björklöven
7. Borås
8. Växjö
9. Troja
10. Oskarshamn
11. Bofors
12. Mariestad
13. Sundsvall
14. Nybro
15. Almtuna
16. Huddinge

Med tanke på hur man brukar tippa så är jag väl helt ute och cyklar, men jag är övertygad om att Appelgrens killar klarar ett nytt kontrakt. Premiärmatchen kommer Mariestad att vinna med 5-2.

Inga kommentarer: